De Hoofdstad - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu De Hoofdstad - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

De Hoofdstad

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

08 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo,
We hopen dat jullie net zoveel van de zomer genieten dan ons! De dochter van de baas kwam op bezoek voor een week met nog een ander paar. Zij hebben hier in Washington gewoont en zij kenden dus goed de weg. We zijn een hele dag met hun op stap geweest en hebben alle monumenten en bezienswaardigheden gezien. We zijn bij Obama op kantoor geweest, helaas was de koffie koud. Het is een grote stad en er is veel te zien en te beleven, we hebben de helft nog niet gezien. Als eerste gingen we in de hop- on –hop- off bus, das altijd een goed plan. Helaas regende het, toch wilde we op het dak zitten, de baas zat binnen. Misschien gaan we in de toekomst nog eens terug.
Ondanks die ene regen bui hebben we ontzettend warm weer. Tussen de 32 en 40 graden en dan lekker vochtig en klam.
Ik heb geen idée of het ook populair is in Europa maar hier zijn de ‘cupcakes’ super in. Een van de gasten bracht een doos met 12 cupcakes voor de baas en ons, God weet wat die gekost hebben. Het komt van een klein winkeltje in Washington DC. Het zijn twee zussen die hun kantoor werk hebben opgegeven en nu een Cupcake winkeltje zijn begonnen. Mensen staan een half uur in de rij om een cupcake te kopen…. En nu hebben die twee zussen zlefs een programma op TV, DC Cupcakes.
Ik doe gewoon mee, als wij hier een verjaardag hebben is het geen taart meer maar een toren van cupcakes!

• 30 Juli 2010 - 05:22

Tonny D'n Ûrste:

Ha Margo en Francois,
    Vandaag begint de kermis en zijn er overal cupcakes te koop waar je niet voor in de rij hoeft te staan. Is het een idee o ze via internet te verkopen?
    Je dwaalt wel erg af naar het noorden. Jammer dat Obama er niet was, die was bij ons....
    Veel plezier en behouden vaart.
    Ome Tonny X X X

• 30 Juli 2010 - 09:10

Pa En Ma Alkim:

Wat leuk dat die mensen jullie meenamen,helemaal geweldig ! Dat heb je toch maar mooi gezien,dat kunnen wij niet zeggen ! Cupcake's zijn hier ook populair maar niet zo erg als bij jullie! Hier zijn geen rijen,in Utrecht hebben ze mooie!Maar sommige wel zoet hoor !
    Was het witte huis erg indrukwekkend? Leuk dat die dochter daar gewoond heeft ! Ik ga er vandoor,fijne dag vandaag en tot gauw, groeten en een knuffel van ons !

• 30 Juli 2010 - 09:27

Dorothé:

Ozze tonny is ôk nie slim..... Denkt ie dat Obama beej hum is gewist. Hahahaha, dat was ziene dubbelganger, want d'n echte laag beej meej op de taoffel voor un massage.
    Veul schik nog. Ik zal un reundje drêien op de kermis.
    Denk ân ôllie.

Groetjes, Dorothé

• 31 Juli 2010 - 16:40

Maja:

Gen tied gen tied. Heb gen hulp mer en mot now alles eiges doen...
    Heb vandaag geshopt mit os neej Italiaans kiend; now ze gen gast mer is, mar en eige kiend hit ze ok eige bedgerei nuuedig. Ien eur eige kleure.... Dus leuk gerei iengeslage vur ur. Now allieen nog en burostoel; ze hit ut liefst en paarse... Zal wel Ikea werre.
    Weej hoeve dees daag gen cupcakes, mar en viske van de kermis!
    Liefs
    Maja

• 10 Augustus 2010 - 08:46

Gerda:

Geweldig, schitterend, fantastisch! Jammer van de regen maar allee, je kunt niet alles hebben! En wanneer krijgen wij dus cupcakes? Geniet ervan en blijf gezond!! lieve groetjes wor!