Atlantische Crossing - Reisverslag uit Genua, Italië van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu Atlantische Crossing - Reisverslag uit Genua, Italië van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

Atlantische Crossing

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

25 April 2011 | Italië, Genua

De crossing zit er alweer dik en dubbel op! Van waar naar waar ook alweer? Fort Lauderdale, USA naar Genoa, Italië. Een kleine 5000 zeemijl. Het was een goede reis. Een paar dagen hadden we slecht weer met flinke golven maar we mogen niet klagen. We zijn in Gibraltar gestopt voor diesel. Ook zijn we in Mallorca gestopt. Gewacht op beter weer, Jan en Nel waren op het eiland en onze machinist had in America een scooter gekocht en die zette hij hier af, zijn vriendin huurt daar nu een studio dus dan kan zij rondscheuren. Genoeg reden om te stoppen. Goh, het was leuk! Dat was heel lang geleden sinds wij daar waren. We hebben gezellig met Jan, Nel, Peter en de kinderen een rondleiding op de boot gedaan en daarna zijn de de stad in gegaan. Lekker op het terras en iets gegeten. Wij hebben met zijn tweeën nog door de oude stad gewaald en ja hoor, het ziet er nog het zelfde uit.
Voordat we weer gingen hebben we Dirk en Irene nog in een vogelvlucht gezien. Dat was ook erg lang geleden.
We kwamen goed en wel aan in het Italiaanse. Hier werd al heftig gebouwd voor de bootshow. Maar eerst mijn verjaardag! ha ha ha. Pap en Karel zijn samen in de auto op bezoek gekomen! Wat was het een ontzettend leuk weekeind. Lekker gegeten en gedronken en bijgeklets t. Ik werd lekker verwend met rijstevlaai uit Limburg, lelietjes van Dalen, Kaarten, cadeautjes en veel meer.
Pap en Karel vertrokken weer op tijd op zaterdag ochtend. De auto zat tot de nok toe vol met 'spullen' van ons. Bedankt mannen!
Wij hebben de bootshow er weer op zitten. We deden een cocktail party en een lunch. Het was succes vol. we hebben al 6 weken geboekt voor charter deze zomer en er zijn er nog een paar in onderhandeling. Er kan nog van alles gebeuren.
We hadden gezellige beuren tijdens de show. Zij hadden een oranje uniform. Dat zie je niet elke dag. We dronken lekkere Italiaanse cappuccino's, espresso's en s avonds natuurlijk een Mojito! Het zit er weer op, en of er nog een volgende komt....?

• 08 Juni 2011 - 20:03

Tonny D'n Ûrste:

Ha Margo en Francois,
    Leuk dat jullie hier in Venray waren en even op ons feestje kwamen.
    Jullie hadden ook een mooi feestje aan boord! Moest je door de Rode Zee?
    Wat een boffers die Lagarde's. KIk zag geen foto in de keuken... hebben ze wel wat lekkers gehad?
    Pappa en Mamma waren hier en ik heb voor ze gekookt!
    Goede reis verder!
    Groetjes
    Tonny & Mariet

• 09 Juni 2011 - 08:46

Mark:

Hoi,

Wat was dat nou precies op de boot met die kleding? een laat Carnaval? :-)

Groetjes,
    Mark

• 09 Juni 2011 - 09:50

Pa En Ma Alkim:

Wat weer een leuke foto's, we zullen ze gaan missen !!Fijn dat jullie hier waren,het gaat goed met m'n arm en ik moet heel veel geduld hebben !!
    Gister was er een storing van het internet, maar nu doet hij het weer. Wij wensen jullie een fijne zomer met een paar hopenlijk gezellige charters, veel liefs van ons!!

• 09 Juni 2011 - 17:18

OmeJacques:

Inderdaad: wat zullen we dát gaan missen. Vooral die knotsgekke foto's...
    Het was erg leuk om even binnen te wippen en jullie weer te zien. Vooral ook bedankt voor de lekkernij (!).
    Succes met de laatste loodjes.
    Groetjes,
    Gerda en Jacques

• 09 Juni 2011 - 18:04

Margo Nell- Alkim:

Hey Mark, Nee geen carnaval, wel zoiets...We vierden een feestje omdat we halverwege waren, das traditie. En het is onze traditie dat je dan iets geks aan moet. 23 dagen op zee is zo ongeloofelijk saai, dat je tenminste een keer uit je dak moet :-)