Leuk he, reizen!?.... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu Leuk he, reizen!?.... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

Leuk he, reizen!?....

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

31 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Lieve Mensen,
Leuk he reizen?! Zeker met een Zuid Afrikaans paspoort. Fancois en ik hebben een vlucht van Amsterdam naar Kaapstad, via London op een vrijdag. Sinds een jaar of twee zijn de regels veranderd, nu moeten ZuidAfrikanen een Visum ook voor Engeland hebben. Dat weet Francois. Nu bleek dat hij ook een visum nodig heeft voor TRANSIT. Dit is absoluut lariekoek. Nu staan we daar op Schiphol en hij mag niet vliegen via London. Nu moeten we zo snel mogelijk een vlucht voor hem boeken want zijn Schengen visum loopt over een dag af. Maar een vlucht die niet via London gaat want een visum aanvragen duurt te lang. Met Klm kan hij op zaterdag vliegen direct van Amsterdam naar Kaapstad. Ik vlieg nu op vrijdag en hij een dag later.
Vader en Moeder Nell halen mij van het vliegveld. We blijven in een lekker appartement aan de zee. Het begint hier nu lente te worden. Het is af en toe fris maar de zon schijnt lekker. Francois komt ook goed aan en we kletsen lekker bij in het weekend.
Op maandag naar het nederlandse consulaat. Hier zijn ook weer de regels veranderd. Francois mag met zijn visum voor 90 dagen den Schengen binnen Maar dan moet hij voor 180 dagen het land uit voordat hij weer 90 dagen het land in mag. Het maakt niet uit of zijn nieuwe visum nu begint of niet. Nu kloppen zijn vlieg tickets niet. Nu moeten we tellen hoeveel dagen hij al in Nederland was, dus nog ongeveer 40 dagen over. Dus we moeten nu zijn vlucht verlaten van kaapstad naar Amsterdam en zijn vlucht van Amsterdam naar Auckland vervroegen. Ondertussen was het niet makkelijk en was hij zo lang aan de telefoon dat het consulaat weer dicht was en we de volgende dag weer terug moesten. Weer een extra 100 km rijden. De volgende dag was alles in orde maa nu is zijn visum niet op vrijdag klaar maar op de volgende week dinsdag. We hebben accomodatie tot zaterdag…… Nu zijn Francois en zijn vader op die dinsdag op en neer naar Kaapstad gereden, een extra 800km.’ In Kaapstad hebben we lekker gelopen en van de zonsondergangen genoten, we hebben een paar wijnboeren bezocht en natuurlijk geproefd wat ze aan te bieden hebben! We waren op Blauwberg strand op een prachtige windstille dag je zo’n mooi uitzicht hebt van de Tafelberg.
Deze week zijn we naar George gereden om voor Francois zijn medisch onderzoek te gaan wat hij nodig heeft voor zijn NZ visum aan te vragen.
Ondertussen wachten we op zijn politie rapport van goed gedrag, wat we vier weken geleden hebben aangevraagd. Hij kan nu niks doen voordat we dat politie rapport hebben.
Onder tussen kletsen we lekker bij en bezoeken we de familie en lopen we elke dag en eten we lekker en hebben we lekker vakantie. We worden verwent door vader en moeder Nell.
Gister zijn Francois en ik hier net buiten Mosselbay bij Game Farm ‘Jukani’ geweest. Hier verzorgen ze dieren, wereldwijd die het moeilijk hebben gehad. Het is zo prachtig om die dieren te zien. Jammer dat ze achter een hekje zitten, alhoewel, das maar goed ook. De foto’s spreken voor zich! De jaguar was mijn favorite, kijk hoe prachtig hij is!
Tot ziens maar weer, Word vervolgt…

• 31 Augustus 2011 - 09:47

Maja:

Wat een gedoe allemaal zeg.
    Maar een "goed"reisbureau had je dat natuurlijk allemaal kunnen vertellen.....
    Gefeliciteerd met je moedertje !
    Groetjes
    Maja

• 31 Augustus 2011 - 10:29

Gerda:

Dit aanbod van Maja zou ik goed onthouden....misschien een offerte aanvragen om dit voor een volgende reis allemaal uit te zoeken? Fijn om te lezen en op de foto's te zien dat jullie zo'n warme familiebanden hebben. Kus vanuit de Wilhelminastraat.

• 31 Augustus 2011 - 10:44

Mieke & François:

Goed om tussen de regels door te lezen dat jullie ondanks alle reisgedoe blijven genieten van de mooie dingen en van elkaar!

• 31 Augustus 2011 - 11:46

Pa En Ma Alkim:

mooie foto's en goed om te lezen dat het goed met jullie gaat. Pa en Ma zien er goed uit, geniet van hun en de omgeving,mooie dieren en erg mooie wijnboeren !!! Geniet nog van de vakantie, want hier is het weer afgelopen,mijn arm is dan nog steeds niet beter.........maar ........alles komt goed,groetjes

• 31 Augustus 2011 - 22:44

Tamara:

Oh oh, gaat lekker allemaal met die bureaucratie. Maar goed dat jullie tijdens het wachten genoeg afleiding hebben daaro. Veel succes met alles. Groetjessss xxx

• 01 September 2011 - 17:57

Nel En Jan Venray:

Altijd blijven lachen en genieten. Denk alleen aan de leuke dingen en vergeet wat er mis is gegaan.
    En als het dan niet anders kan is er nog altijd Roberto Stegeman. Het is geen garantie, maar soms redt hij een vakantie.
    Heel veel groetjes en een behouden thuiskomts samen.
    Nel en Jan

• 11 September 2011 - 04:12

Truus:

Hallo Margo en Francois,

Jeetje, bureaucratie, Schengen visum, Afrika visum, NZ visum. Gek wordt je ervan. Waar kunnen jullie straks wonen zonder visum....Nee zonder dolle lastig maar jullie genieten wel dat zie je aan de foto's.
    Mooi land dat Sud Africa.

Hier is alles wel, rustig afwachten.

groetjes,
    Truus