Filmfestival - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu Filmfestival - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

Filmfestival

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

30 Mei 2011 | Frankrijk, Cannes

In een korte tijd gebeuren veel dingen! Van Genoa vaarden we naar Cannes. Hier wachtte de baas op ons. De baas was voor een paar dagen aan boord voordat de gasten kwamen.
Tijd om bij te kletsen. Nu is het dus officieel dat Francois en ik in september van boord gaan. We hebben ontslag genomen. Op naar een nieuw avontuur! Francois is aangenomen bij de filmschool in Auckland, New Zealand. De school is voor een jaar en begint eind Januarie 2012. We gaan in November eerst bij Francois zijn ouders op bezoek in Zuid Afrika. Dan gaan we in December naar New Zealand, dan hebben we ongeveer een maand om ons voor te bereiden.
De baas doneert aan de filmschool in California. Het filmfestival is een event voor hun. De directeur van de school en de manager logeerde aan boord, tijdens het filmfestival. Je kan je indenken hoe gelukkig en opgewonden Francois was. De manager had toegangskaarten voor ons geregeld dus we konden van alles meegenieten. Francois was in het festival elke dag, heeft veel contacten gemaakt en amuseerde zich erg goed. Het was voor mij wat moeilijker om tussen door te gaan want ik moest natuurlijk wel drie keer per dag koken en boodschappen doen. Ik ben wel 's avonds twee keer geweest naar het Palais du Festival. De opening avond en een andere premiere, ben alweer vergeten welke het was. Het was echt leuk om mee te maken. En de paparazzi was er ook!!! Je loopt dan over de rode loper en gaat dan naar binnen, als laatste komen de filmsterren naar binnen en dat kunnen wij dan weer binnen op het scherm zien. De filmsterren zaten onder en wij zaten op het balkon, dus ze waren er wel maar we konden ze niet zien, ha ha. Het was een beetje hectisch want zo sta je te koken voor dinner en in 10 minuten moet je je gauw omkleden 'Movie Star Style' om mee te gaan. De baas en gasten zaten natuurlijk opgedirkt aan tafel, en hadden er al drie uur over gedaan... Je kan het niet zien maar ik weet zeker dat ik naar knoflook ruikte en volgens mij zaten er nog spetters in haar! Daarna gauw terug naar de boot, omkleden en snacks serveren. Leuke ervaring en we hebben geoefend voor de toekomst!
Teon was het Mevrouw haar verjaardag en hadden we weer een verkleed parteitje. Deze keer het film thema. Shrek & Fiona, Matrix, 101 dalmatiers, Bat man, Iron man en Avatar! We hadden een muzikant gehuurd die muziek maakte terwijl ze buiten op het dek aten. Bedankt mam voor die leuke bloem met kaarsjes, die heb ik toen gebruikt!
Toen de gasten van boord waren deden we nog een brandoefening voor deze maand.
Omdat Francois en ik al bijna 5 jaar aan boord zijn, kun je je voorstellen hoeveel spullen we in de jaren hebben verzameld. We hadden een paar dagen vrij, dus we hebben een Van gehuurd en al onze bezittingen naar huis gereden. Tevens zieke bezoek voor moeder-lief, en Tonny en Mariet hadden feest! Het was een vogel vlucht maar dat was het waard. Wie weet waar we in september zijn. Hoogst waarschijnlijk zullen we in Croatie zijn.
Nog even concentreren en ja ja de laatste lootjes wegen het zwaarst!
Weet iemand nog een kok die eind september een baan nodig heeft???

• 09 Juni 2011 - 18:42

Pa En Ma Alkim :

nouw zijn wij denk ik dun urste !
    dat maakt ook niet uit, toeval !!
    wat een leuke foto's weer, maar die hadden we al gezien,behalve het verkleed-verjaardags-partijtje !!erg leuk,ik ben benieuwd wat je deze zomer nog gaat meemaken!! veel succes,liefs van ons !

• 09 Juni 2011 - 18:58

Tamara:

Jaaaaaa dus de kogel is door de kerk! Jullie gaan gewoon na 5 jaar de boot verlaten! Super dat Francois is aangenomen in New Zeeland. Ik geloof heel goed dat hij zich vermaakt heeft op het filmfestival. Mag ik vast jullie handtekeningen? Die zijn straks natuurlijk veel waard ;-) En jij zag er ook supermooi uit, vooral in die blauwe jurk wowie! Veel succes nog de laatste periode. En probeer er ook van te genieten. Liefs uit Almere, Tamara xxx

• 09 Juni 2011 - 19:40

Jeroen Swinkels:

hartstikke mooi down under.
    een collega van me haalt net een vriend weer "terug" naar nederland vanuit zeeland.

veul schik.

To be continieud dus.

• 10 Juni 2011 - 14:12

Truus Van Den Ende:

Hé Margo en Francois,

super zeg om dit mee te mogen maken. Enne als Francois regisseur is dan kan de fam ook mee....toch, ha, ha.
    Geniet nog van de laatste 3 maandjes. Ze zijn zo om.

• 10 Juni 2011 - 19:27

Gerda:

Fijn dat jullie samen voor Francois zijn droom gaan en het avon nog opzoeken! Wauw...wat een speter...in die super-mooie witte jurk zou ik wel effe met mijn neus in je haren de knoflookgeur willen opsnuiven.

• 10 Juni 2011 - 19:35

Gerda:

...avontuur dus....

• 17 Juni 2011 - 12:57

Jan Van Nispen:

Hoezo, naar de filmschool en een baan zoeken als kok, movie stars zijn jullie! Verdient ook veel beter geloof ik.
    Sterkte/succes met de laatste maanden en tot ziens in Nederland.