De laatste charter - Reisverslag uit Venray, Nederland van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu De laatste charter - Reisverslag uit Venray, Nederland van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

De laatste charter

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

01 Juli 2011 | Nederland, Venray

Hallo Lieve Mensen,
Onze Laatste charter is voorbij. Het zit erop. Weer een hoofdstuk afgesloten. We zijn onverwachts eerder gestopt. Ik zal je de politieke details besparen. De laatste foto’s op de boot zijn gemaakt bij Capri.
We zijn van Montenegro naar Nederland gevlogen. Uit eindelijk komt alles goed uit. Het had zo moeten zijn. Mama heeft de boven arm gebroken, kan niet veel en papa heeft lange diensten in de Bioscoop. Onze hulp komt goed van pas. We kletsen bij en komen tot rust. We doen leuke dingen en er moet vanalles geregeld worden.
We gaan met Jacques, Marly en Jasper naar het vuurwerk kijken bij de Nijmeegse vierdaagse.
Er word hard gewerkt aan ons appartementje in de Schoolstraat, we hopen dat hij rond Oktober klaar is.
Nikki en Sophie zijn een weekje komen logeren in de mozartstraat. Ome Francois en Tante Margo hebben ze op sleeptouw genomen en hopen dat ze het leuk hebben gehad.
De tuin in overloon zag eruit als een jungle en daar hebben we het rigoreus aangepakt. We zijn bijna 3 weken bezig geweest en het ziet er weer een beetje christelijker uit.
We lopen zoveel we kunnen, eigenlijk moeten we oefenen voor onze wandeltocht in Oktober. Uit eindelijk hebben we niet erg veel tijd.
We lopen de deur plat bij het gemeentehuis voor het vervangen van rijbewijs, paspoort en indentiteits kaart. Uitreksels van huwelijks akte en het indentificeren van verschillende papieren.
In Overloon is een Brasserie geopend. De eigenaar is een oud college van me, bij de opening kwamen we nog wat oude bekende tegen en het was erg gezellig. Zo vliegen de dagen ondertussen voorbij.
Nu is het tijd om de koffer weer in te pakken want we gaan naar Zuid Afrika. We hebben Francois zijn ouders al 2 jaar niet gezien. Het is daar nu Lente. Francois moet weer naar het Nederlandse consulaat . Ook moet hij het een en ander onderzoek doen en papieren regelen om zijn Nieuw Zeelands Visum te organiseren.

• 24 Augustus 2011 - 10:09

Janet:

He daar, betekent dat dat jullie al weer vertrokken zijn?
    Was het afscheid goed op Solaia?
    Gaan jullie vanuit Z-A meteen door naar N-Z ?
    Goede reis
    kus Janet

• 24 Augustus 2011 - 10:18

Maja:

Wederom mooie foto's! En wie kan er zo mooi sminken?
    Tot gauw!
    Liefs
    Maja

• 24 Augustus 2011 - 10:44

Tonny D'n Ûrste:

Iets te laat deze keer...
    Jammer dat er zo'n abrupt einde kwam aan je avonturen op de boot. Nu ben je lekker thuis bij Mama en papa. Dadelijk jullie appartement in de schoolstraat, super achter je, kaasboer voor je, slager naast je... dat was wel eens anders!
    Veel plezier in Z-A en straks in N-Z!
    Eerst zien we elkaar nog eind september.
    Groeten
    Tonny en Mariet

• 24 Augustus 2011 - 14:12

Dorothé:

Ja ja, zo maak je toch het een en ander mee hè.
    Ik wens jullie veel succes in Z-A met het regelen van alle paperassen en veel plezier met de ouders van Francois. Ik zie jullie weer half september in Venray. Heb zin in 1 oktober. Kom je de 15e okt. ook een stukje taart proeven??

Lieve groetjes en een dikke knuffel vanuit een (Z)ongelooflijk Spanje,
    Dorothé

• 24 Augustus 2011 - 15:00

Tamara:

Jaaa ik vond het leuk je toch even gezien te hebben, wat een verrassing! Een hoop geregel voor jullie zeg, maar gelukkig hebben jullie er nu tijd voor. Hopelijk zien we elkaar nog een keer in september, oktober, november of december hihi. Succes met alles. Groetjessss xxx Tamara