Water, water, water.... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu Water, water, water.... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

Water, water, water....

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

30 Mei 2010 | Panama, Panama-stad

Hallo lieve mensen,
Nou, we zijn goed aamgekomen. Ik dacht dat er nooit een einde aan kwam. Wat een klote rit dat was! 23 dagen zijn we op zee geweest! We hebben 55.000 liter diesel verbrand. De eerste paar dagen was ik ziek. De eerste week deden we maar 7 knopen (ipv 10). We gingen zo langzaam, het was niet meer grappig. Het was net Groundhog day. Francois en ik hebben de hele trip zeeziektabletten genomen, kan ook niet gezond vvor je zijn. Omdat we tegen de natuurlijke stroom in gingen, gingen we al langzamer, daar boven op deden we de eerste week gemiddeld 25 knopen wind. Gelukkig hebben we geen flinke storm gehad of rare dingen beleefd. Het was gewoon niet comfortable en veel wind en het was zooooooooo langzaam. 23 dagen, is een lange tijd. We deden allemaal wacht om de beurt. 4 uur over dag en 3 uur s nachts, tussen door deed ik natuurlijk koken. Na een tijdje hadden we geen verse groente, sla en fruit meer.....Al weer een ervaring zullen we maar zeggen. Deze keer waren er twee personeelsleden die de Evenaar nog niet hadden overgestoken. Dit betekenden natuurlijk weer een feestje. Deze keer konden wij toekijken en hoefde wij geen smerig goedje op ons hoofd te krijgen. Zelfs beter, dieze keer maakte ik dat smerige goedje!
We zijn weer veilig aan land hier in Panama. De baas komt donderdag voor 10 dagen. We gaan zaterdag avond door het Panama kanaal. Nadat de baas naar huis gaat gaan wij rechtdoor naar Florida.
We hebben dit weekend vrij gehad en zijn weer op adem gekomen. Morgen gaan we er weer tegenaan. Het is superheet hier en we hebben 80% vochtigheid. We wensen jullie een fijne lente en tot gauw!
XXX Margo

  • 31 Mei 2010 - 08:31

    Pa En Ma Alkim:

    Hallo jongelui. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jammer van het ziek zijn, ben je dan ook een paar kilo afgevallen of valt dat wel mee? Jullie kunnen zeker geen water meer zien ? Wij zijn benieuwd hoe jullie naar Florida varen,de golf van Mexico is nog steeds niet goed !Zijn jullie al door het kanaal of gaat dat gebeuren als de baas er is ? Leuk, dan komt ook de post ! Gisteren was het leuk op het feest van Jacques,goed dat we binnen zaten we hebben regen en hagel gehad. Wij wensen jullie het beste verder en tot gauw,kusjes !

  • 31 Mei 2010 - 09:11

    Mark:

    Hoi hoi,

    Gatver!! wat een vies gezicht die modder? of is het toch stiekem bruine chocolademousse??

    Veel plezier!
    Doei,
    Mark

  • 31 Mei 2010 - 11:13

    Tonny D'n Ûrste:

    Ha, ben je er weer! Gisteren hadden we feest van Jacques, jammer dat
    je er niet was. We hadden lekker buffet en ik kan me voorstellen dat er in de keuken nog wat over was, dat hadden we op kunnen sturen om die equator-novicen in de haren te smeren.... Waarom mag je wel je kleren aanhouden bij deze ceremonie? Nog maar eens over nadenken!
    veel succes door het Panamakanaal.
    Tot gauw.
    Groeten Tonny en Mariet

  • 31 Mei 2010 - 12:21

    Dorothé:

    Ik kan me helemaal voorstellen dat je blij bent om weer land in zicht te hebben. Kunnen we je volgen via de webcam als je het panamakanaal doorgaat??
    Ik heb jammer genoeg het feest van Jacques gemist. Maar.... gelukkig ook de regen en hagel gemist. Ik zit nl. in Spanje en gisteren was het hier 32 graden. Als je de was ophangt kun je na het laatste stuk wasgoed alweer het eerste afhalen. Het droogt gewoon onder je handen. Ik ga zo maar weer eens een duik in het zwembad nemen, maar moet nog even wachten op het brood dat we aan het bakken zijn. Daarna mag ik weer "op de plaats, RUST". Ik wens jullie heel veel succes en tot snel hoors!!

    Dorothé

  • 31 Mei 2010 - 19:35

    OmeJacques:

    Ha schoonheid (nou ja, 'schoonheid'? Je ziet er niet uit. Wie was trouwens die knapperd naast je?). Blij dat je de overkant heelhuids gehaald hebt? Mooi, wij zijn gisteren bijna weggespoeld; gelukkig hebben Frank en Christel een goeie aannemer in de arm genomen. Stevig bouwsel, die Tuinkamer, die heeft de vuurdoop goed doorstaan.
    Het was inderdaad een leuk feestje en we hebben ook leuke foto's gemaakt (liggen ter inzage).
    Geniet nog van je vrije dagen en óp naar Florida.

    Groetjes, Gerda en Jacques

  • 06 Juni 2010 - 13:16

    Maja:

    Weer terug van onze vakantie naar Thailand en Cambodja lees ik jouw laatste bericht.
    Ik moet zeggen dat jullie er niet knapper op worden van zoveel dagen water water water...
    Liefs
    Toon en Maja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

2011

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2011

Spain here we come....

31 Augustus 2011

Leuk he, reizen!?....

01 Juli 2011

De laatste charter

30 Mei 2011

Filmfestival

25 April 2011

Atlantische Crossing
Margo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 52270

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 15 September 2011

2011

Landen bezocht: