Van Panama naar Annapolis, USA - Reisverslag uit Annapolis, Verenigde Staten van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu Van Panama naar Annapolis, USA - Reisverslag uit Annapolis, Verenigde Staten van Margo Nell- Alkim - WaarBenJij.nu

Van Panama naar Annapolis, USA

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg Margo

09 Juni 2010 | Verenigde Staten, Annapolis

Hallo lieve mensen,
Alweer een tijdje geleden, de tijd gaat te snel. Eind Mei kwamen we aan in Panama. Wat was het daar heet en zo benauwd, heel vochtig. Dan heb ik geluk dat ik binnen ben. Francois is de hele dag buiten, hij zwete zoveel dat hij s’ avonds overall krampen had. Weer een ervaring rijker. Hi hi hi
De baas kwam voor een korte trip in Panama. We gingen door he kanaal en daarna naar ‘Bocas del Toro’ das een eilandje wat bij Panama hoort. Het is erg mooi en heel tropisch. We kregen een rondleiding in de ‘chocolade fabriek’. Dat was grappig. De eigenaar gaf on seen tour en het was in zijn tuin, prachtig stuk land. Hij maakt chocolade van de cacao bonen die daar groeien. Puur chocolade, hij voegt geen suiker toe en hij haalt de cacao boter er niet uit. Hij maakt geen snoep dus zij hij erg nadrukkelijk. Dit eind product is dus erg goed voor je en kan je elke dag eten. Of het lekker is ?..... Ik kreeg een reep en heb het uitgedeeld aan de bemanning…ze spuugde het meteen uit.
De baas was niet aan boord voor mijn vejaardag dus ze wilde het nog een keer vieren. Dat was een beetje raar want ik moest mijn eigen tart bakken. Iedereen zong voor me al was het bijna 2 maanden later. Ik kreeg een heel klein doosje, met diamanten oorbellen. En De kapitein en ik kregen een Ipad. Als het goed is zijn die nu ook uit in Nederland. Een leuk spele dingetje, er zit vanalles op.
Nadat de baas weer naar huis ging zijn wij naar West Palm beach gevaren. Hier zijn we voor ongeveer een week geweest. Onderhoud en boodschappen doen. Een oude bekende heft on suit genomen voor lunch en voor dinner de laatste avond. Toen ontmoete we zijn vrouw. Steve was de brooker die de eerste boot van Jos en Anneke in 2001 verkocht. We zijn altijd in contact gebleven. Steve woont in West Palm Beach dus dat was leuk.
Na een kleine opknap beurt zij we noort gevaren richting Annapolis. Hier kwam de baas weer aan boort. Ze blijven tot eind oktober. Das een lange zomer. De dochter is nu hier met een paar vrienden. Leuke mensen. Annapolis is in de amerikaanse staat ‘Maryland’ deze staat is bekend voor de crab. Francois Paula en ik zijn dus naar het bekende restaurant gegaan en hebben crab gegeten, het was een gevecht maar de moeite waard.
En dan hebben wij natuurlijk vanaf hiet het WK meegemaakt. Ik heb alle wedstrijden gekeken als het kon, soms was er geen sateliet en soms hadden we slecht weer en soms was de internet verbinding slecht. Elke keer als wij speelde maakte ik iets oranjes voor bij de koffie. Helaas, afgelopen zondag was een disaster!! Wat een dome wedstrijd. Erg jammer, maar zo is het altijd. Ik ben blij dat het over is. Nu kan ik me weer concentreren. Hi hi hi
We gaan op weg naar de hoofdstad van Amerika.
Word vervolgt….




  • 16 Juli 2010 - 09:02

    Pa En MA Alkim:

    Fijn om weer wat van jullie te horen ! Wat interesant van die chocolade, nee lekker is dat niet.....ongezoet! Maar wel gezond. Jammer van de voetbal,maar ze zijn hier geweldig mooi gehuldigd als 2e van de wereld !! Die foto 2e laaste met die mooie cupcake's had je die zelf gemaakt ? Of stond het in een etalage ? Bij Jose heb ik in het eerste wekend een baby-chouwer, en als we ze dan in het blauwachtig konden maken, dan was dat erg leuk, maar kunnen wij dat ??? Ik ga nu badmintonnen en doe jullie allemaal de groeten van ons ! Doeiiiiiiiiiiiii.

  • 16 Juli 2010 - 09:10

    Mark:

    Hi oranje fans,

    Wat ziet dat eten er lekker uit zeg! En dat chocolade goud, mooi verpakt maar jammer dat niet niet zo lekker is. Ach ja dan maar aan de oranje gebakjes!

    Doei,
    mark

  • 16 Juli 2010 - 13:48

    Tamara:

    Haha Hup Holland Hup! Helaas alle support heeft niet mogen baten. Maar we hebben spannende weken gehad. net wat je zegt: nu kunnen we ons weer concentreren haha. Die oranje gebakjes zien er echt om te smullen uit! En mooie verjaardagcadeaus heb je gekregen van je baas, nice! Mooie foto's ook weer. Keep them coming! Ciao xxx Tamara

  • 16 Juli 2010 - 13:52

    Dorothé:

    Jammie jammie. En dan bedoel ik niet de chocolade, maar die cakejes en taart en koekjes. Het was een heel festijn rond de WK. Voor mij hoefde het niet zo, maar heb de finale toch met een half oog gekeken.
    Vanavond ga ik schuupe, de sjanellekes treden op. Het is Venray Muzikaal Totaal. Gezellig!!!
    Lieve mense...... ik wens ollie nog veul plezier en 'n behouden vaart!!!
    Knuffel, Dorothé

  • 21 Juli 2010 - 12:40

    OmeJacques:

    Geweldig, hoe je er uit ziet met je oranje pruik en je oranje ballonnen en je oranje boa en je oranje koekies. Het heeft allemaal niet mogen baten, maar evenzogoed verrassend, dat jullie daar het WK konden volgen.
    Blij te horen, dat het jullie zo goed gaat. Jullie boffen met zo'n baas en de baas boft maar wát met jullie.
    Het uploaden van de foto's kost jullie ongetwijfeld nogal wat moeite, maar die wordt dik en dubbel beloond: wij kijken er met veel plezier naar en krijgen een aardige indruk van jullie uitspattingen.
    Goeie reis verder en groet aan je mannetje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Annapolis

2011

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2011

Spain here we come....

31 Augustus 2011

Leuk he, reizen!?....

01 Juli 2011

De laatste charter

30 Mei 2011

Filmfestival

25 April 2011

Atlantische Crossing
Margo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 52261

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 15 September 2011

2011

Landen bezocht: